zondag 23 januari 2011

Magnolia raamhanger/ Magnolia window decoration


Voor deze raamhanger heb ik gebruik gemaakt van de transparanten van Prima Marketing. De ene is 12 x 12 inch en de ander 12 x 6 inch. Ik heb eerst de randen van de 12 x 12 transparant met bruine Stazon bestempeld met stempels van Fancy pants. De randen zijn bewerkt met zalmroze acrylverf. Verder stempelde ik er ook nog een boom op met stempels van Tattered Angels. Op de kleine transparant heb ik met dubbelzijdig tape een strook papier (Fancy Pants)van 6 cm x 29 cm geplakt aan beide kanten. Boven en onder het papier stempelde ik met bruine Stazon en een Fancy Pants stempel een randje. De randen van het transparant zijn bewerkt met zalmroze verf.
Het hekje is gemaakt door chipboard eerst door de cuttlebug te halen met de hout embossingmal van Tim Holz. Snij het dan in stroken van 2 cm en knip de bovenkanten in een punt. Schilder het met witte acrylverf. Daarna heb ik het bewerkt met disstress inkt (frayed burlap). Snij ook 4 dwarsbalkjes van 1,5 cm breed en bewerk die hetzelfd. Plak de paaltjes op het transparant met foamtape. Ik gebruikte de pearl pen copper van viva om spijkertjes te maken. Onder het hekje schilderde ik een beetje groene verf.
Het magnolia poppetje heb ik vergroot en geprint op patroonpapier, wit papier, zalmroze papier en bordeaux papier. Ik heb het poppetje gekleurd en in elkaar geplakt. Doe dit ook met een tweede poppetje, maar dan in spiegelbeeld. Plak het poppetje met foamtape op het transparant.
Versier je werk nu verder met blaadjes, bloemetjes en vlinders. De tekst is van plakfolie gemaakt met behulp van de cricut en het programma SCAL.
Tot slot maak je beide delen aan elkaar met lint. Je kunt de hanger nu voor je raam hangen en er van twee kanten van genieten.


I used two transparencies by Prima Marketing. One 12 x 12 inch and one 6 x 12 inch. First I decorated the edges of the big one using brown Stazon ink and a stamp from Fancy Pants. I stamped a tree on it with a Tattered Angel stamp. Use some acrylic paint to give the edges a nice disstress look. The small transparencie was dressed up with a piece of patterned paper of 6 cm x 29 cm. You attach it with tape on both sides. Use a stamp from Fancy Pants and some brown Stazon ink to make the borders. I disstressed the edges with acrylic paint.
The fence was made by using an embossing folder by Tim Holz on chiboard. Cut the chipboard in 2 cm stripes. Cut it in a fence picket shape. Paint them with white acrylic paint. Use some disstress ink (frayed burlap) to make it look old. Do the same with some longer pieces of chipboard to make some shells to complete the fence. Use foam tape to attach the fence to the transparencie. I used a pearl pen by viva to make some nails. Use some green acrylic paint to make some grass underneath the fence.
Scan a Magnolia and print a bigger doll on some white, patterned and colored cardstock. Paste her together and make another one in mirror image. Put Magnolia on the fence with foamtape. Use flowers, butterflies and leaves to dress up your project. The words are made with my cricut and vinyl (using SCAL).
Finally you attach the two parts together with ribbon. Enjoy your window decoration. You can look at it inside and outside.

2 opmerkingen:

Monique zei

Hij is mooi geworden Nancy !!

groetjes Monique

manuela zei

Hoi Nancy

ik ben je vaste klantje en zag dat je blog had en ben even nieuwschierig geworden ben wezen kijken bij je wou zeg wat maak je leuke Creatie,s en ben volger geworden van je blog en
wat leuk idee zeg die raam hanger en prachtige kleuren
Groetjes
Manuela